Micii producători sunt alături de tine, fii și tu alături de ei

În viteza contemporaneității, omul trebuie să fie mereu pregătit la linia de start deoarece se produc atât de multe schimbări încât nu ne permitem să rămânem în bula trecutului, cea cu care suntem deja familiari. Trebuie să ținem pasul cu tot ce se petrece în jurul nostru, să ne adaptăm, să îi ajutăm și pe alții să înțeleagă noile schimbări ale omenirii și să îi îndrumăm să aleagă ceea ce este mai bun pentru ei și propriul organism.

Pentru a beneficia de o bună funcționare a noastră putem începe prin a avea grijă de menținerea sănătății deoarece „o minte sănătoasă stă într-un corp sănătos”. Putem acorda o mai mare atenție produselor pe care le consumăm, ingredientelor acestora sau locului fabricării, de exemplu. Pentru a ne facilita procesul de selecție al alimentelor, producătorii locali sunt cei care ne stau la dispoziție cu ceea ce realizează, produse naturale și proaspete, cu un număr mic de ingrediente, dar de o calitate superioară.

Noi, cetățenii, atunci când suntem nevoiți să ne procurăm hrana, alegem de obicei hipermarketurile și supermarketurile întrucât putem găsi tot ceea ce avem nevoie într-un singur loc. Astfel economisim timp, iar modul de prezentare al produselor și ambalajele acestora sunt factori ce ne influențează alegerea de a face cumpărăturile din locurile menționate.

Un studiu realizat de Foodwise Marketing pe un eșantion de 1.683 de persoane relatează că supermarketurile sunt alegerea favorită a 70% din români în materie de cumpărături, urmate de hipermarketuri cu un procent de 57% și magazine ale antreprenorilor locali cu un procent de 35%. Observând aceste statistici și dorind să aducem o schimbare în ceea ce privește comportamentul de cumpărare al nostru, al românilor, am inițiat o campanie de susținere a producătorilor și antreprenorilor locali alături de patru colege de la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din Cluj-Napoca.

Suntem vizibili pe rețelele de socializare, Instagram și Facebook sub numele Mănâncă românește, iar acolo ne desfășurăm o parte din activitate. Protagoniștii activităților și postărilor sunt producători și antreprenori locali din comunitățile în care locuim, respectiv Vatra Dornei, Alba Iulia, Cluj-Napoca, Zalău și Petroșani.

Am început prin a face cunoscută povestea brandului Călimani din Țara Dornelor, care, în prezent, a devenit cartea de vizită a familiei Crucianu din Panaci. Aceștia sunt cei care se ocupă de realizarea a ceea ce reprezintă brandul Călimani, respectiv o gamă diversă de produse lactate. Cașcavalul, brânza maturată sau de vaci, untul și telemeaua se numără printre produsele procesate la mica fabrică de la Neagra Șarului.

Produsul favorit, care s-a dovedit a fi și vedeta postărilor noastre, este șvaițerul. Frumos ambalate, realizate doar din lapte, cheag și dragoste, vă așteaptă pe rafturile magazinului Dany Lily din incinta Pieței Agroalimentare Vatra Dornei, dar și la fabrica de procesare.

Am continuat prin a promova localul Yummy din Petroșani, care îmbină modernul cu tradiționalul când vine vorba de gastronomie. Un meniu diversificat, ușor de realizat, cu produse care conțin ingrediente proaspete și sănătoase. Coloana Center este următoarea afacere din orașul nostru, Vatra Dornei, care se află pe pagina noastră. Micul imperiu al soților Prună s-a construit cu pași mici, începând din anul 1994 cu un magazin alimentar.

Întrucât mereu au țintit cât mai sus, aceștia au continuat dezvoltarea afacerii și, prin multă muncă, aceștia au construit un depozit de alimente, un magazin alimentar, unul de materiale de construcții, decorațiuni interioare, electrocasnice, mobilier și haine.

Promovăm și dăm drept model de antreprenoriat aceste afaceri și producții pentru că sunt motorul economiei locale, care trebuie să funcționeze la capacitate optimă pentru a putea dezvolta și crea o comunitate frumoasă. Acest lucru poate fi realizat cu ajutorul tău, al nostru, fiind aproape de producători și antreprenori prin achiziția a ceea ce produc fiecare în parte.

În acest sens, noi, inițiatorii campaniei, am lansat o provocare prin care se dorește susținerea directă a micilor afaceri locale, achiziționând un produs realizat de ei. Astfel poți deveni un exemplu pentru familie, copii și cei din jurul tău.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.