Modalităţi de promovare a Ţării Dornelor

Rândurile care urmează au menirea să demonstreze că, într-un fel sau altul, nu s-a făcut tot ceea ce era omeneşte posibil pentru ca zona Dornelor să fie promovată cât mai eficient la nivel naţional şi de aceea intenţionăm să aducem în atenţia autorităţilor locale câteva propuneri concrete în acest sens.

Astfel, din punct de vedere sportiv, sugerăm ca atunci când se desfăşoară „Turul Ciclist al României”, organizatorii acestui eveniment să stabilească traseul în aşa fel încât caravana ciclistă să treacă şi prin oraşul staţiune de la poalele Dealului Negru, dar ar fi şi mai bine dacă una dintre etape s-ar încheia în oraşul nostru, iar următoarea etapă a competiţiei ar începe tot de aici. Să nu uităm că mica noastră urbe nu a mai fost inclusă în calendarul acestei competiţii din anul 1988.

alki

fotografie de Adrian Olaru

Din punct de vedete cultural-artistic, sugerăm să se facă demersurile necesare astfel încât evenimentul intitulat „Masterclass la altitudine”, desfăşurat în anii precedenţi la Poiana Stampei, cu participarea binecunoscuţilor muzicieni Răzvan Suma şi Ştefan Horvath, să devină o constantă şi nu ceva sporadic pe harta culturală a Ţării Dornelor.

Rămânem în domeniul muzical şi rugăm autorităţile locale să facă toate demersurile necesare astfel încât evenimentul muzical intitulat „Pianul călător”, desfăşurat anual cu participarea binecunoscutului pianist Horia Mihail, să „treacă” şi prin Vatra Dornei, dar ar fi mult mai bine dacă acest turneu anual s-ar încheia la un moment dat în oraşul nostru, întrucât regulamentul acestui eveniment organizat de posturile naţionale de radio şi televiziune prevede că pianul „implicat” în acest turneu anual va rămâne timp de trei ani în localitatea în care turneul se încheie, scopul evenimentului fiind dublu: promovarea muzicii clasice pe parcursul întregului eveniment şi oferirea şansei de a lucra pe un pian performant tuturor tinerilor care au aptitudini reale de a studia muzica.

Din motive economice, începând cu anul 2010, trenurile nu mai circulă pe calea ferată Vatra Dornei-Dornişoara, motiv pentru care aceasta a fost lăsată în părăsire, deşi, dacă autorităţile locale şi întreprinzătorii privaţi ar depune eforturile necesare, pe traseul menţionat s-ar putea introduce, evident în scop turistic şi de agrement, „Mocăniţa”, mai ales că, din acest punct de vedere, nu ar fi nimic nou sub soare, în condiţiile în care ideea s-a mai concretizat în judeţul nostru, precum şi la vecinii noştri maramureşeni.

S-a spus adesea, pe bună dreptate, că oraşul-staţiune în care locuim nu are prea multe posibilităţi de agrement care să-i atragă pe tineri, iar faptul acesta este perfect adevărat, însă urbea noastră poate fi promovată ca o staţiune-balneoclimaterică foarte potrivită pentru tratamente cardiovasculare şi reumatismale, la care mai trebuie să adăugăm aerul curat şi liniştea de care alte staţiuni din ţară nu se mai bucură de foarte mult timp, tocmai datorită faptului că sunt supraaglomerate.

Acestea sunt argumentele pentru care oraşul nostru poate fi potrivit pentru persoanele de vârsta a treia, care pot veni aici fie individual, fie prin programele organizate în colaborare cu Ministerul Muncii. Nu vrem să spunem că promovând această idee tinerii nu sunt bineveniţi la Vatra Dornei sau în zona adiacentă, ei având acces în timpul iernii la pârtii şi teleschi, evident în măsura în care şi starea vremii permite aşa ceva, iar în timpul verii s-ar putea amenaja pentru ei spaţii speciale în care să poată folosi bicicletele, rolele, plăcile etc.

În condiţiile în care ţara noastră nu dispune de o autostradă care să lege Bucureştiul de nordul României, iar trenurile circulă cu o viteză inadmisibil de mică pentru vremurile în care trăim, datorită amplasamentului său Vatra Dornei poate fi promovată ca o atracţie pentru jumătatea nordică a ţării, în timp ce staţiunile de pe Valea Prahovei să fie preponderent o atracţie pentru românii din sudul ţării.

Ne oprim aici, având deplina convingere că nu am expus idei fanteziste, ci totul depinde de bunăvoinţa celor care, într-un fel sau altul, sunt răspunzători de prezentul, dar mai ales de viitorul acestui colţ mirific al României.

2 comentarii publicate:

  1. N.Quintana

    Poate investeste Chiforescu vreo 40 milioane de euro si o sa fim Grand Depart in Le Tour de France in 2050. Dorna a fost in 2010 oras in care s-a terminat si a început o etapa in Turul Ciclist al Romaniei. Castigatorul etapei Tg. Mures – Vatra Dornei a fost un bulgar care mai apoi a fost implicat intr-un scandal de dopaj.

  2. romanul

    Nu doar *turul ciclist are inmportanta*, Dorna are o gramada de frunuseti de admirat. Cineva, povestea ca a fost in urma cu ceva timp *la o plimbare pe paraul ROSU*, aer curat, liniste, frumos* pana la un PUNCT insa, undeva la circa 3 – 400 m de ultimele case, au aparut *o haita de caini pe langa o turma de oi*, caini – zdrahoni, 6 sau 7, norocul lui !!!, era in masina, intrebarea era, daca erau pe jos o familie care avea si copii cu ei, *erau rupti de falcile uriase ale sacalilor, pentruca, CIOBANI nu a vazut sub nici o forma, probabil *urmareau zeflemitori si nepasatori undeva in padure rezultatul atracului haitei lor de caini. VOI chiar vreti sa promovati DORNA si imprejurimile cu asemenea *peisaje si pericole ???*. Incep sa cred ca, initiativa – nu mai conteaza ca a fost a vanatorilor – privind limitarea numarului de caini de la srtana, este foarte BINE VENITA, in fata nepasarii si indiferentei autoritatilor care … lipsesc cu *desavarsire* , viata omului fiind *lipsita la fel de valoare !!!*, Cei care trebuie sa raspunda, oare *NU SPUN NIMIC* ?.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.