Administrația locală a municipiului Vatra Dornei a transmis faptul că locuitorii orașului se pot racorda la sistemul de distribuție a gazelor naturale. Conform informațiilor transmise de Primăria Municipiului Vatra Dornei, societatea Nova Power & Gas SRL, operator al sistemului de distribuție a gazelor naturale, se va ocupa de radordarea la rețeaua de gaz a locuințelor din oraș.
În vederea racordării, solicitanții vor solicita informații prin următoarele canale de comunicare:
🔸 La biroul specializat de informare și relații cu publicul, din strada Vasile Lițu, numărul 2, în fiecare zi de miercuri și joi, între orele 10:00 și 15:00;
🔸 Prin intermediul serviciilor de poștă electronică la adresa vatra.dornei@novapg.ro;
🔸 Prin intermediul numărului de telefon 0736.107.450;
🔸 Prin intermediul secțiunii de pe pagina de internet a OSD dedicată preluării și înregistrării online a solicitărilor și/sau pe portalul vreaulanova.ro.
În baza cererilor depuse anterior la Primăria Municipiului Vatra Dornei, un reprezentant al Nova Power & Gas SRL va contacta solicitanții în vederea soluționării acestora. Iată etapele de racordare:
1. Cererea de racordare la sistemul de distribuție este însoțită de documentele justificative descrise în continuare și de dovada achitării tarifului de analiză a cererii de racordare (178,62 de lei).
Documente necesare pentru persoanele fizice:
🔸 Copia buletinului sau a cărții de identitate a proprietarului și/sau chiriașului;
🔸 Copia documentelor care atestă dreptul de proprietate sau de folosință al solicitantului pentru locul de consum, respectiv extrasul de carte funciară valabil sau autorizația de construire sau actul de vânzare-cumpărare sau contractul de închiriere, de comodat, de donație sau certificatul de moștenitor pentru imobilul și/sau imobilele în care se amplasează aparatele consumatoare de combustibili gazoși;
🔸 În cazul contractelor de închiriere sau de comodat este necesară prezentarea acordului proprietarului imobilului pentru realizarea racordării locului de consum la sistemul de distribuție a gazelor naturale;
🔸 Alte documente solicitate de OSD sau depuse de solicitant în vederea soluționării cererii de racordare.
Documente necesare pentru Asociațiile de Locatari sau de Proprietari:
🔸 Copia actului de constituire a asociației;
🔸 Copia certificatului de înregistrare fiscală;
🔸 Schema imobilului care cuprinde numărul de scări, de niveluri pe fiecare scară și numărul apartamentelor pe fiecare scară și nivel, sub formă de plan sau o descriere a acestuia;
🔸 Alte documente solicitate de OSD sau depuse de solicitant în vederea soluționării cererii de racordare.
Documente necesare pentru persoanele juridice:
🔸 Copia certificatului de înregistrare la oficiul registrului comerțului și/sau a certificatului de înregistrare fiscală;
🔸 Copia documentelor care atestă dreptul de proprietate și/sau de folosință al solicitantului pentru locul de consum;
🔸 Extrasul de carte funciară valabil, autorizația de construire, actul de vânzare-cumpărare, contractul de închiriere, de donație, certificat de moștenitor pentru imobilul sau imobilele în care se amplasează aparatele consumatoare de combustibili gazoși;
🔸 În cazul contractelor de închiriere sau de comodat este necesară și prezentarea acordului proprietarului imobilului pentru realizarea racordării locului de consum la sistemul de distribuție a gazelor naturale;
🔸 După caz, copia documentului prin care solicitantul atestă dreptul de proprietate sau de folosință a terenului pe care se constituie un sistem nou de distribuție a gazelor naturale sau un sistem de distribuție închis;
🔸 Alte documente solicitate de OSD sau depuse de solicitant în vederea soluționării cererii de racordare.
2. Evaluarea cererii și stabilirea soluției de alimentare
Evaluăm cererea și verificăm documentele depuse. Te vom contacta telefonic pentru stabilirea soluției și ulterior pentru a-ți aduce la cunoștință emiterea Avizului Tehnic de Racordare și a ofertei tarifului de racordare.
3. Semnarea contractului
Semnezi și ne returnezi contractul de racordare. Generarea facturii reprezentând Tariful de Racordare și înregistrarea plății.
4. Proiectarea, execuția și punerea în funcțiune
Obținem avizele și autorizațiile necesare procesului de racordare. Este realizat proiectul instalației de racordare. Se execută și se pune în funcțiune instalația de racordare.
5. Instalația de racordare
Pentru ca aparatele de consum din imobilul tău să beneficieze de gaze naturale,trebuie să realizezi o instalație de utilizare. Instalația de utilizare reprezintă ansamblul conductelor de gaz, aparate și accesorii, situate după stația sau postul de reglare și măsurare. Instalația de utilizare este responsabilitatea ta. Pentru proiectarea și execuția ei ai dreptul de a alege orice firmă autorizată. Asigură-te că firma autorizată aleasă de tine pentru a executa instalația de utilizare ne va solicita în scris programarea în vederea punerii în funcțiune a instalației de utilizare.
6. Punerea în funcțiune a instalației de utilizare
Emitem factura aferentă tarifului de punere în funcțiune a instalației de utilizare și îi comunicăm firmei autorizate alese data programată pentru punerea în funcțiune. În cazul în care ești client nou va trebui să alegi un furnizor de gaze naturale și să închei un contract cu acesta.
Este obligatoriu ca la data programată pentru punerea în funcțiune a instalației de utilizare factura aferentă tarifului de punere în funcțiune să fie plătită. Se face punerea în funcțiune a instalației și montarea mijlocului de măsurare.
Niciun fel de precizare cu privire la zona din Vatra Dornei în care se poate face racordarea, situație în care timpul până când ajunge consumatorul să utilizeze gazul metan este nedefinit. Actuala politică europeană este ca utilizarea gazului metan să fie o soluție la care să se renunțe treptat. Și atunci?
Am postat un comentariu! Care este nivelul vostru de seriozitate și echidistanță jurnalistică? Sau se măsoară în numerarul primit pentru a nu posta ceva neplăcut? Comentariul postat se pare că nu a fost pe gustul vostru pentru că nu apare! Am dreptate sau nu?
Și dacă tot auzim de alte săpături arheologice în Vatra Dornei pentru a îngropa alte conducte, în ultimii ani se tot sapă permanent ani la rând și se îngroapă câte ceva. Cine a conceput planul urbanistic de perspectivă în Vatra Dornei? Cine l-a aprobat și din banii cui s-a plătit un asemenea plan urbanistic catastrofal de costisitor pentru un orășel atât de mic și cu un buget limitat? Dumneavoastră aveți habar?