Acțiunea cu acest titlu a fost inițiată, cu mai mulți ani în urmă, de Comitetul Eco-Școala al Școlii Gimnaziale Nr. 2 din municipiul Vatra Dornei și organizată cu susținerea și implicarea Asociației „Părinți, profesori, partenerii copiilor noștri”, mai mulți ani la rând.
Se desfășoară sub forma unei întâlniri a părinților, o petrecere pe parcursul căreia află noutăți despre relațiile dintre copii, despre acțiunile școlii sau ale fiecărei clase, leagă prietenii și se simt bine. Petrecerea este însoțită de o expoziție cu lucrări pregătite de către copii și părinți, care pot fi achiziționate de către invitați.
O altă expoziție conține lucrări pentru tombola organizată în paralel. Toate lucrările sunt confecționate din materiale reciclabile și fiecare ediție a Balului Verde urmărește o anumită tematică în lucrările realizate. În edițiile precedente am avut măști de carnaval, aranjamente florale, preparate gastronomice sănătoase, decorațiuni de Crăciun. Iar anul acesta lucrările au fost pregătite pentru tematica „Handmade”.
În pregătirea activității este foarte implicat Comitetul Eco-Școala. Școala este implicată de 14 ani în acest proiect și a fost prima Eco-Școală din Bazinul Dornelor, timp în care spațiile școlare au căpătat un aspect tot mai frumos, cu fiecare an trecut. Despre atenția pe care este necesar să o acordăm mediului înconjurător pentru a trăi sănătos, a vorbit, la debutul întâlnirii, profesoara Maria Nichiceanu, coordonatorul eco al școlii:
„Vă mulțumesc pentru că ați răspuns invitației la această sărbătoare. Este o sărbătoare a muncii, a respectului și colaborării, o încununare a creativității. Trăim, arareori lucrând pentru armonie, în vremuri ale dizarmoniei. Așteptăm să trăim armonie, în armonie, dar de cele mai multe ori nu vedem armonia livezilor în floare, echilibrul pe care Terra și-l creează, cel puțin în zona noastră, și, în anii din urmă, prin micile cutremure prin care își eliberează starea nervoasă din interior, fără să ne producă pierderi”.
„Când suntem nervoși, ar trebui să tragem aer în piept, să aerisim creierul sau să alergăm câțiva kilometri, de dimineață, pentru a ne putea canaliza energia pozitiv. Atunci când avem proiecte a căror finalitate devine dificilă pe parcurs ar trebui să învățăm să nu mai dăm vina pe lipsa banilor, pe ploaie, vânt sau arșiță. Să recunoaștem că până și ploaia, vântul, tornada, gheața vin și ca urmare a acțiunilor iresponsabile pe care omenirea le derulează, uneori pe bază de planuri economice mult calculate pentru profit și deloc luând în seamă efectele climatice”.
„Noi suntem exemplul cel mai puternic pentru copii și ar trebui să nu uităm asta în fiecare clipă. Este scris în manuale și în mass-media că este sănătos să ne creștem copiii bucătărind împreună, gospodărind, calculând bugetul familiei. Iar de făcut ce facem? Ieșim la terasă să mâncăm în zilele săptămânii dedicate, prin excelență, familiei laolaltă, fiecare cu ochii pe telefonul propriu și credem că suntem împreună”.
„Natura suntem noi, eco-codul școlii noastre înseamnă mult mai mult. Înseamnă că este firesc să învețe cei mici din experiența generațiilor anterioare, dar și cei mari să învățăm de la cei mici. La ei încă găsim privirea curată și admirația pentru fiecare gândac, consecvența în a-și pune întrebări despre tot ce se întâmplă în jurul lor. Noi, cei mari, credem adesea că le știm pe toate și, uneori, prin acțiunile noastre, demonstrăm contrariul”.
Eco-Școala presupune un proiect continuu, cotidian, de manifestare responsabilă față de tot ce trăim, pentru că natura suntem noi!
Lasă un răspuns