Sucursala Regională de Căi Ferate Iași a lansat licitația publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar electrificării magistralei M600 pe traseul dintre Iași, Vaslui, Bârlad și Tecuci. Pe lângă electrificare, SRCF Iași derulează și proiectul Quick Wins, care vizează eliminarea restricțiilor de viteză și restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii pe o lungime de 41 de kilometri între stațiile Tutova și Munteni. Lucrările sunt în prezent realizate în proporție de peste 80%.
Prin implementarea acestor investiții, magistrala M600 va beneficia de o creștere semnificativă a vitezei medii de circulație a trenurilor și a volumului de transport feroviar, contribuind la dezvoltarea economică a regiunii și la îmbunătățirea mobilității pentru locuitorii din județele Iași, Vaslui și Galați.
SRCF Iași a lansat procedura de licitație publică pentru atribuirea unui contract de prestări de servicii, iar proiectanții interesați de elaborarea studiului de fezabilitate necesar trebuie să realizeze:
● Două scenarii tehnico-economice și recomandarea celui optim;
● Studiul de fezabilitate conform HG 907/2016;
● Documentația necesară exproprierilor aferente obiectivului de investiții;
● Documentațiile de atribuire pentru contractele de consultanță și execuție;
● Documentațiile de atribuire pentru contractele de proiectare și supervizare;
● Cererea de finanțare pentru Fondul de Modernizare;
● Documentațiile de expropriere și intabularea imobilelor afectate;
Durata contractului este estimată la 28 de luni, dintre care 15 luni pentru elaborarea serviciilor, incluzând zece luni pentru livrabile și cinci luni pentru verificarea și aprobarea documentelor, dar și 13 luni pentru finalizarea procedurii de expropriere. Avantajele proiectului de electrificare de pe M600:
● Creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor;
● Reducerea efectelor negative asupra mediului;
● Creșterea volumului de transport pe calea ferată;
● Reducerea costurilor de exploatare și creșterea veniturilor;
● Îmbunătățirea siguranței traficului feroviar;
● Conexiuni mai rapide cu alte rute feroviare din zonă;
Valoarea estimată a achiziției publice este de 36,77 milioane de lei, iar sursa de finanțare provine din Fondul de Coeziune prin Mecanismul European de Interconectare, Programul Operațional Transport 2021-2027, precum și de la bugetul de stat al României.
Lasă un răspuns