FINALIZARE PROIECT: Management performant și proceduri simplificate pentru competențele exclusive la nivelul Municipiului Vatra Dornei – cod SIPOCA 1221/MySMIS2014 + 154851.
UAT Municipiul Vatra Dornei a finalizat proiectul Management performant și proceduri simplificate pentru competențele exclusive la nivelul Municipiului Vatra Dornei.
Proiectul este finanțat în cadrul Programul Operațional Capacitate Administrativă, Axa Prioritară: Administrație public și sistem judiciar accesibile și transparente, Operațiunea: Introducerea de sisteme și standard comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP, COD SIPOCA 1221, COD MYSMIS2014 154851.
Contractul de finanțare nerambursabilă nr. 670 a fost semnat în data de 11.04.2022.
Perioada de implementare a Proiectului este de 20 luni și 18 zile.
Valoarea totală a proiectului este de 3.341.960,60 lei din care:
Valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European – 2.840.666,51 lei (85%),
Valorea eligibilă nerambursabilă din Bugetul Național – 434.454,89 lei (13%),
Cofinanțarea eligibilă a Beneficiarului – 66.839,20 lei (2%).
Obiectivul general al proiectului constă în continuarea măsurilor de consolidare a capacității instituționale și eficientizarea activității la nivelul Municipiului Vatra Dornei prin introducerea utilizării de instrumente de management al calității și performanței în administrația publică locală, în concordanță cu Planul de acțiuni pentru implementarea etapizată a managementului calității în autorități și instituții publice 2016-2020, respectiv CAF (Cadrul Comun de Autoevaluare a modului de funcționare a institutțiilor publice) și BSC(Balanced Scorecard – sistem de management strategic), și extinderea măsurilor de simplificare a procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni, implementând măsuri din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru) și front-office pentru serviciile publice furnizate aferente competențelor exclusive ale primăriei.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
OS1. Introducerea utilizării de instrumente de management al calității și performanței în administrația publică locală, în concordanță cu Planul de acțiuni pentru implementarea etapizată a managementului calității în autoritați și instituții publice 2016-2020, respectiv CAF și BSC
OS2. Extindere măsuri de simplificare pentru cetățeni conform Planului integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor din perspectiva front-office și back-office pentru serviciile publice furnizate aferente competențelor exclusive ale primăriei. În acest sens, este avută în vedere achiziția și implementarea unor module informatice noi, care vor acoperi necesitățile instituției pentru servicii electronice complete vizând competențele exclusive ale primăriei. Modulele informatice care vor fi achiziționate vor viza atât zona de front-office, cât și zona de back-office și vor fi asigura interoperabilitatea și integrarea cu celelalte sisteme informatice ale primăriei. Soluțiile pentru servicii electronice aferente competențelor exclusive ale primăriei vor respecta principiile: one stop shop pentru livrarea de servicii publice electronice; utilizarea inteligentă a informațiilor disponibile prin aplicarea principiului înregistrarii „o singura dată” a datelor – conceptul de identitate electronică a cetățeanului; spațiul privat virtual al cetățeanului în relația cu primăria.
OS3. Dezvoltarea cunoștințelor și abilităților personalului din cadrul Municipiului Vatra Dornei, în vederea sprijinirii măsurilor vizate de proiect. Este avută în vedere formarea/instruirea, evaluarea/testarea și certificarea competențelor/cunoștințelor
dobândite pentru 90 de persoane (personal de conducere, de execuție și aleși locali), din care 15 persoane pentru BSC și 39 de personae pentru CAF, precum și 36 de persoane din cadrul grupului țintă în ceea ce privește utilizarea soluțiilor informatice implementate în cadrul proiectului – aferente Rezultatului de program 5.
În urma implementării proiectului au fost obținute următoarele rezultate:
– Au fost implementate instrumente de management al calității și performanței, respectiv CAF (Cadrul Comun de Autoevaluare a modului de funcționare a instituțiilor publice) și BSC (Balanced Scorecard) la nivelul Primăriei Municipiului Vatra Dornei.
– Prin operaționalizarea platformei informatice au fost implementate măsuri de simplificare pentru cetățeni aferente competențelor exclusive, astfel: au fost introduse noi servicii electronice pentru cetățeni aferente competențelor exclusive.
– 90 de persoane din cadrul Primăriei Municipiului Vatra Dornei au fost instruite astfel: 15 persoane pentru BSC, 39 de personae pentru CAF și 36 de persoane în ceea ce privește utilizarea soluțiilor informatice implementate în cadrul proiectului.
În ceea ce privește impactul investiției la nivelul municipiului Vatra Dornei, prin acest proiect au fost introduse noi servicii electronice pentru cetățeni aferente competențelor exclusive, urmărindu-se creșterea gamei de servicii oferite în sistem electronic, disponibilitate extinsă a serviciilor electronice către cetățeni și creșterea eficienței în tratarea solicitărilor, precum și reducerea birocrației pentru eficientizarea activității administrației publice, contribuind totodată la creșterea gradului de satisfacție al cetățeanului și la îmbunătățirea imaginii administrației publice.
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020!
Lasă un răspuns