Știrile zilei de30 noiembrie 2021

Noi probleme pe calea ferată. Peste șase ore de întârziere pentru trenurile care au tranzitat zona Grădinița-Larion

Mai multe trenuri care au tranzitat luni dimineață zona montană de la granița județelor Suceava și Bistrița-Năsăud au înregistrat întârzieri și de șase ore în stația CFR din municipiul Suceava, după ce mai mulți copaci s-au prăbușit peste linia de contact, în zona împădurită de la Grădinița-Larion. Trenurile au ajuns cu întârziere în toate gările din județ, până la ajungerea la destinație.

Spre exemplu, trenul IR 1766, care face legătura între Timișoara Nord și Iași, programat să ajungă în Gara Suceava puțin după ora 05:00, a avut o întârziere extrem de mare, de aproape șase ore (354 de minute), conform informațiilor publicate de colegii de la Monitorul de Suceava. Trenul IR 1838, care circulă de la Timișoara Nord șa Suceava, a avut o întârziere de aproximativ 90 de minute.

Sursa citată transmite că întârzierile au început să apară încă de duminică seară, iar trenul care a plecat de la Suceava spre Timișoara a avut și acesta o întârziere considerabilă.

Defecțiuni pe calea ferată, în zona Coșna-Floreni

Amintim că CFR anunțase sâmbătă, 31 iulie, că o avarie s-a produs la firul de contact al căii ferate, între stațiile Coșna și Floreni, după ce pantograful locomotivei unui tren de marfă s-a rupt și a produs ruperea firului de contact al căii ferate. În aceste condiții, două trenuri de călători care au tranzitat ulterior zona (IR 1833 Iași-Cluj și IR 1832 Cluj-Galați) au circulat cu tracțiune diesel.

„Mecanicul unui tren de marfă, aflat în circulație pe ruta dintre Coșna și Floreni, a solicitat o locomotivă de ajutor din cauza ruperii pantografului locomotivei, în linie curentă. Ca urmare a acestui eveniment, firul de contact pe segmentul respectiv a fost rupt și el pe o lungime de aproximativ 500 de metri. Echipele de intervenție, aflate la fața locului, au retras trenul de marfă în stația Floreni, cu o locomotivă diesel, fiind asigurat astfel gabaritul pentru circulația celorlalte trenuri cu tracțiune diesel. Din cauza avariilor majore înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică, două trenuri de călători care au tranzitat zona respectivă au circulat cu tracțiune diesel, astfel încât să fie asigurată continuitatea în graficul de circulație. Echipele de intervenție ale SRCF Iași au acționat, după trecerea celor două trenuri de călători, cu două drezine pantograf pentru înlocuirea firului de contact rupt”, a informat CFR SA prin intermediul unui comunicat de presă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.